Harga Barang Malaya

Jadilah pengguna yg bijak, bukan pengguna yg dipijak.

About

Saja suka2 wujudkan blog ini supaya aku boleh buat rujukan 5 tahun akan datang.. Sejauh mana harga barang naik…

Itu lah ayat yg mula-mula teman tulis dlm blog ini. kalau tak silap 4 tahun yg sudah.  tahun 2014 teman dah tak aktik blog ini. Tak uplod pun walaupun teman aktif blog yg lain.

Hari ini 1 Disember 2016 tergerak teman nak delete blog ini. Teman rasa semak je dalam akaun wordpress teman. Terklik pula kat statistik bog ini, laaa tak sangka pula jumlah pelawat blok teman meningkat mendadak pada tahun 2016. Dah tak jadi pulak teman nak delete. Nampak gaya kena sambung balik blog ini.

Mungkin ramai yg mula rasa terbeban dgn kenaikan harga barang. Tahun 2016 juga tahun yg banyak isu dengan kenaikan harga barang. Mungkin terkesandgn perlaksanaan GST yg bermulanya 1 april 2015. Sebelum tahun itu iaitu 1 Disember 2014 subsidi minyak di hapuskan.  Manakala Oktober 2016 pula subsidi minyak masak dihapuksan (tapi masih ada minyak masak isi rumah berharga RM2.50 utk 1 kg). Tetapi kena ingat. masih ada lagi harga barang yg tertentu masih murah.

blog ini bukan lah nak menyalahkan sesiapa. Tapi teman nak kongsi sebagai rujukan supaya kita bijak memilih dan membuat perbandingan harga. Teman juga cuba kongsikan harga-harga barang yg murah…

Bagi sesiapa yg nak berkongsi harga barangan di tempat anda, teman galakkan. Samaada anda berpuas hati atau pun tidak. sila email gambar bukti berserta resit di email teman. Harap2 boleh menjadi rujukan buat kita semua.

admin,

kfrevolusi@gmail.com

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: